пʼятниця, 16 грудня 2016 р.

19.12.2016р.                 Літературне читання
Тема. Казковий світ героїв віршів Катерини Перелісної. Емоційність твору. К.Перелісна «Змерз».
                                    Хід уроку
І.Мовленнєва розминка.
 Читай, відповідай швидко: хто це, або що це?
Свіже, прохолодне, чисте — . .. .
Пекуче, палюче, гаряче — . . . .
Справжній, вірний, щирий — . .. .
Чисте, безхмарне, блакитне — . .. .
3. Робота над скоромовкою
Тишком-нишком вийшла мишка із нори,
В шкряботушки ніс і вушка догори.
ІІ. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу
1.Біографічна довідка
Катерина Перелісна (Катерина Федорівна Глянько-Попова) (1902 -1995) — українська поетеса і письменниця, авторка численних творів для дітей.
Народилася Катерина 1902 р. у Харкові.
Навчалася в українській гімназії ім. Б. Грінченка у Харкові. У цій гімназії викладали найкращі харківські україністи.
Твори Катерини Перелісної навіть покладені на музику.
Її лагідні вірші, мов ніжні сонячні промінчики, зігрівають душу.
2. Опрацювання вірша Катерини Перелісної «Змерз» (с. 65-66)
1) Робота над загадкою.
• Я ловлю комах, жучків, їм маленьких черв’ячків,
В теплий край я не літаю,
Під стріхою хату маю.
Цвірінь — сів я на хлівець,
Зовуть мене... .
— Як живеться горобчикові взимку? Прочитаємо, як про це у своєму вірші говорить поетеса.
2) Аналіз змісту вірша з елементами вибіркового читання.
— Що почула поетеса у цвірінчанні горобчика? Знайдіть у тексті вірша окличні речення.
— Для чого використовує їх авторка? З яким проханням звертається горобчик до дитини?
— Доведіть за текстом, що поетеса співчуває горобчикові, переживає за нього.
— Чи можна сказати, що вірш емоційний, тобто насичений почуттями, переживаннями?
3) Гра «Знайди риму».
Летить. (цвірінчить), закриває. (шукає), цвірінь. (кинь), холодний. (голодний).
3. Гра «Рибки»
Самостійне мовчазне читання учнями тексту Віктора Терена.
— Про кого ви прочитали текст? Як ви здогадалися, що письменник пише про горобчика? Прочитайте опис пташки.
Довідкове бюро
Свитка — старовинний довгополий верхній одяг, звичайно з домотканого грубого сукна
— Які слова допомагають зрозуміти хвилювання письменника за пташку взимку?
— Які рядки, з прочитаного тексту й вірша «Змерз» подібні за змістом?
ІII. Домашнє завдання
С.65-66- прочитати,дати відповіді на запитання
Уяви, що взимку горобчик щодня прилітав до годівниці й потоваришував із тобою. Придумай і розкажи історію своєї дружби з пташкою.


Немає коментарів:

Дописати коментар

29.12 27.10.23 07.06 01.06 Любі діти! 9 травня - День Європи Перегляньте відеоролик " Мої європейські цінності" Любі діти! Це дуже...