16.12.2016р. Літературне читання
Тема. Загадковий світ природи в творах Олександра Олеся. О.Олесь «Біга
зайчик-скакунець». Співзвучні рядки у вірші та в оповіданні
І. Сенченка.
Хід уроку
I. Сприймання і
усвідомлення нового матеріалу.
1.С.63-65 (
підручник).
2. Гра «Відгадай предмет за ознаками»
Білий, пухнастий, м’який — ... .
Холодна, люта, морозна — … .
Злий, тріскучий, лютий — … .
3. Гра «Блискавка»
Сніг, зима, іній, мороз, заметіль, холод, суховій, хурделиця.
— Яке слово «зайве»?
— Яким одним словом можна об’єднати всі ці слова
4. Робота над загадкою
• Чудо-сани прилетіли,
Скакуни в тих санях білі.
В санях тих сидить цариця
Білокоса, білолиця.
Рукавом махає,
Сріблом все вкриває.
— Які слова вам допомогли відгадати загадку?
— За що любите зиму ви? Розкажіть.
Зима — чудова пора року. Ми любимо її за скрипучий білий сніг, за морозець,
який щипає за ніс і щоки, за чудові зимові розваги.
Олександр Олесь дуже любив природу, спостерігав за її життям. Свої
спостереження відобразив у чудових віршах.
5. Словникова робота
1) Довідкове бюро.
Помело — мітла.
Затишок — тихе місце, захищене від вітру.
6. Гра «Упізнай героя»
• Не ходжу я, а скакаю,
Бо нерівні ноги маю.
Через поле навмання
Перегнав би я коня.
• Червонясту шубку має,
По гілках вона стрибає.
Хоч сама мала на зріст,
Та великий має хвіст,
Як намисто, оченята.
Хто це? Спробуй відгадати.
• Сіра шубка із пір’їн,
На морозі жвавий він.
Не орел цей стрибунець.
Хто це, діти? (Горобець)
— Як зима доганяє зайця?
— Де він від неї сховався?
— Що зима зробила для білки?
— Як ви уявляєте картину, змальовану словами горобці в сніговій тарілці?
7. Робота за змістом малюнка
— Розгляньте малюнок. Які фарби на ньому переважають?
— Які рядки вірша проілюстрував художник?
Немає коментарів:
Дописати коментар